Вікові особливості дітей 3-річного віку , Розвиток дитини , Центр розвитку дитини Snail

Вікові особливості дітей 3-річного віку

 

Досягнувши трирічного віку малюк багато в чому змінюється, інтенсивно розвивається. Внаслідок чого у дитини формується система власного «Я», з’являються власні потреби та інтереси. Малюк вчиться відокремлювати себе від дорослого, починає ставитися до себе як до самостійного «Я», тобто у нього з’являються початкові форми самосвідомості.

Усе це призводить до розвитку прагнення дитини хоча б у вузьких межах своїх можливостей діяти самостійно, без допомоги дорослих («Я сам»). Цей період психологи вважають критичним («криза трьох років»), оскільки дорослі зустрічаються з труднощами у взаєминах із дитиною.

В основі цієї кризи – об’єктивне протиріччя між новою тенденцією дитини до самостійного задоволення власних потреб та прагненням дорослого зберегти попередній стиль стосунків і обмежити тим самим активність дитини.

Існує чітка когнітивна симптоматика наближення кризи: гострий інтерес дитини до свого зображення у дзеркалі; стурбованість, як вона виглядає в очах інших; зацікавленість дівчаток своїм вбранням, заклопотаність хлопчиків власною компетентністю; гостра реакція на невдачі.

Описана криза, є зрозуміло, тимчасовою, але пов’язані з нею новоутворення (відокремлення себе від оточуючих, порівняння з іншими тощо) – важливий етап у психічному розвитку дитини.

Прагнення дитини цього віку до самостійності знаходить найпродуктивніше вирішення у формі гри, тому криза трьох років і розв’язується шляхом переходу дитини до ігрової діяльності.

Розвиток дитини 3,5 року

Мова

  • каже: «я», «ти», «моє», «твоє»
  • використовує множину
  • називає 5 видів тварин
  • розповідає спонтанно про події
  • використовує минулий час

Зорове сприймання

  • розрізняє основні кольори
  • розрізняє дві довжини
  • розрізняє 5 картинок
  • вкладає 5 порожніх кубиків один в один
  • розрізняє 5 геометричних форм
  • орієнтується на вулиці

Слухове сприймання

  • показує «більше» та «менше»
  • показує «праворуч/ліворуч» (нехай неправильно)
  • вказує на предмет червоного кольору
  • показує предмети круглі та з кутами
  • уважно слухає розповідь
  • розрізняє на слух голосний [а]

Дрібна моторика

  • одягається сам
  • відкриває коробочку з-під сірників
  • розгортає цукерку
  • будує веж з 8 кубиків
  • малює коло
  • тримає олівець пальцями

Велика моторика

  •  їздить на триколісному велосипеді
  • б’є двічі по повітряній кульці
  • проносить 3 метри склянку з водою
  • пройде по лінії завдовжки 3 м
  • стрибає на 20 см завдовжки, на 5 см заввишки
  • піднімається сходами, не тримаючись за перила

Наші контакти:

096 416 00 74

063 838 33 13