Вікові особливості дітей 2 років , Розвиток дитини , Центр розвитку дитини Snail

Вікові особливості дітей 2 років

 

Даний період життя дитини – надзвичайно інтенсивний в розвитку. Це вік крайніх емоцій, малюк вже може чітко висловлювати задоволення, ніжність, гнів або страх. Це також період придбання нових навичок. Дворічна дитина щодня запам’ятовує нові слова, стає особистістю. Трапляється, що чогось він зробити не може, та не варто панікувати. Просто спокійно спостерігайте за малюком.

Фізичний розвиток та розвиток моторики

Перш за все, дворічний дитина повинна вміти ходити. Деякі малюки у цьому віці вже бігають, хоча незграбно, часто падаючи на «попу». Деякі піднімаються і спускаються сходами самі, інші за руку з мамою. Ходіння спиною вперед – це вже «вища школа», але в деяких дітей виходить і це. Дворічка вміє відштовхуватися ногами на триколісному велосипеді, штовхає і кидає м’яч. Він вміє їсти ложкою, але не завжди потрапляє в рот. П’є з чашки (найкраще дворічкам підходить чашка з кришкою, з якої не виллється рідина). Він повинен вміти будувати башточку з чотирьох кубиків і «годувати» ляльку. Дволітка любить малювати ручкою, крейдою, фломастером. Із задоволенням робить це на стіні. Багато дітей у цьому віці вчаться користуватися горщиком. Дворічний малюк вже може обходитися без підгузків, проте він ще не до кінця до цього готовий – періодично може мочити трусики.

Достатньо розвинені її фізичні здібності, а це, перш за все, узгодженість і координація рухів, яка дозволяє їй краще пізнавати і освоювати навколишній світ. Уже в цьому віці можна визначити лівша вона або правша. Досить придивитися до того, якою рукою вона більше воліє виконувати ті чи інші дії. Основне завдання батьків полягає в тому, щоб давати дитині якомога більше свободи для подальшого розвитку його координації та спритності. Батькам потрібно також звернути особливу увагу на розвиток дрібної моторики. Вже з грудного віку немовляті треба масажувати пальчики, цим ви впливаєте на активні точки, які безпосередньо пов'язані з корою головного мозку, там є зони, які відповідають за рух рук і за розвиток мови малюка. З раннього віку з дитиною потрібно розучувати дитячі вірші, привчати до елементарних навичок самообслуговування: одягатись, розстібати і застібати ґудзики. Таким чином, розвиваючи дрібну моторику, ми розвиваємо мову дитини.

Емоційний розвиток

Дворічний малюк буває надзвичайно впертим і запальним, оскільки його роздирають найсильніші емоції. Він прагне бути в центрі уваги. Не любить нічим ділитися – буде наполегливо боротися в пісочниці за свою лопатку або відерце. Кидає і ламає іграшки … Коли він злиться, то може подряпати, вщипнути, вкусити. Зараз у дитини з’являється почуття гумору – він сміється над кумедними віршиками, жартами і кривляння. Він вже в стані зрозуміти абсурдність ситуації типу «Ой, я помилково поклала черевики в холодильник». Йому подобається бути актором і смішити «глядачів». Сам охоче придумує різні ігри-вистави. Поступово малюк проявляє все більше самостійності.

Навички самообслуговування та соціальна ситуація розвитку

Пробує самостійно одягати і знімати одяг. Охоче ​​виконує дрібні прохання. Коли дзвонить телефон, біжить зняти трубку. Дворічний малюк вже в стані адекватно зреагувати на звернені до нього прості слова, прохання та заборони. Він показує пальчиком необхідний предмет і наполегливо просить, щоб йому його подали. У більшості випадків дворічна дитина грає один поряд з іншими дітьми. Вкрай рідко включається в спільні групові ігри і дуже сильно акцентує своє «я». Постійно використовує слова «ні» і «це моє». Він сильно прив’язаний до тих, хто про нього піклується. Дуже потребує тепла, при цьому сам теж проявляє свої почуття. Любить обійматися. Якщо мама або тато сумують, намагається їх розвеселити. У цьому віці набувають значення ритуали, наприклад одна і та ж казка перед сном, на сніданок – завжди сир з молоком.

Інтелектуальний розвиток

У два роки мова для дитини - це психічний фактор, який дуже сильно впливає на інтелектуальний та розумовий розвиток дитини. У цей період відбувається активний розвиток мови, клітини головного мозку, які відповідають за мову і сприяють освоєння рідної мови. Розвиток мови йде відразу декількома шляхами. Дитина вже може і здатна пов'язано висловлювати свої думки, граматично правильно будувати фрази, йде вдосконалення розуміння мови. Тому батьки дуже сильно хвилюються, якщо їх дитина добре не розмовляє.

Для цього потрібно читати дітям книжки, які призначаються дітям раннього віку. Ваш малюк буде виражати радість, слухаючи дитячі вірші, казки. Особливо улюблене проситиме читати ще і ще. Дуже добре разом з дитиною роздивлятися різні картинки та ілюстрації. Вони сприятливо впливають на емоції малюка і розширюють його кругозір. Естетичному і розумовому розвитку малюка сприяють дитячі пісеньки, вони краще всього їм сприймаються. З дітьми потрібно обов'язково грати в ігри, і якщо у них добре виходить, то хвалити і заохочувати дитину. Створюйте для дитини всі умови для успішного розвитку, купуйте їй різні посібники, іграшки. Ігри доставляють дитині масу задоволень і ведуть до пізнання світу, розвивають мислення, увагу та уяву. В іграх від дітей потрібно кмітливості, вміння домагатися своєї мети. Що має уміти дитина в рік, а що в два роки, залежить від правильної батьківської уваги, терпіння і турботи. І дитина буде рости всім на радість!

Найчастіше дворічна дитина говорить про себе в третій особі: «Вітя пішов», «Маша хоче їсти». Малюк знає близько 50 слів і створює двухчленні пропозиції. Мишка і ляльку дає імена, але грає з ними лише кілька хвилин. Починає звертати увагу на те, у що він одягнений. Наприклад, Маша вимагає зелену пов’язку на голову, а Вітя – червоні кросівки. Діти цікаві. Задають питання «Що це?» Починають розуміти все більш абстрактні поняття, такі, як різниця між більше і менше, пізніше і раніше. Коли з поля зору зникає мама, можуть почати плакати, боятися.

Кожен день, кожна хвилина після народження, для дитини дуже значима, тому їй доводиться дуже багато, по-своєму, по дитячому працювати і вчитися. Вона пізнає своїми оченятами цей світ і багато їй ще не знайоме, але все вабить і притягує. Дитина за дуже короткі терміни має навчитися тим чи іншим навичкам і умінням, що характерні кожному віковому періоду, починаючи з перших днів, перших місяців і перших років. Звичайно, для кожної дитини нормативний розвиток не завжди відбувається конкретно по закінченню якогось терміну. Хтось раніше починає, говорити, хтось ходити і т.д. Все це залежить від індивідуальних здібностей дитини та факторів, які впливають на розвиток дитини.

Наші контакти:

096 416 00 74

063 838 33 13