Методика Нікітіних у Центрі розвитку дитини SNAIL , Методики розвитку , Центр розвитку дитини Snail

Методика Олени та Бориса Нікітіних

 

 Девіз методики: «Максимальний розвиток творчих здібностей підростаючої людини і його підготовка до дорослого життя !»

Методика заснована в 50 –х роках ХХ століття. Саме тоді, в 1960-1970-і роки Нікітіни заклали основи російської батьківської педагогіки, які використаються до нині. На думку Нікітіних традиційно в спілкуванні з дитиною дорослі допускають дві крайності. Над опіка відхід і безперервні заняття, розваги, ігри. Часу для самостійної діяльності в дитини не залишається. Друга крайність полягає в занедбаності дитини. Це значить, що спілкування з малям зводиться тільки до його обслуговування (нагодувати, напоїти, спати укласти.) Про наслідки такого підходу не важко з догадатися.

Основна мета методики  

Не заважати розвитку дитини, а допомагати їй, не давити на дітей  відповідно до якихось власних задумів, створювати умови для їхнього подальшого розвитку, орієнтуючись на самопочуття й бажання.

 В основі системи Нікітіних лежить, насамперед, праця, природність, близькість природи та творчості. Дорослі підштовхують, а не випереджають дітей, вступають із ними в діалог. Діти повинні бути готові сприймати знання не тільки розумово, але й фізично. Тіло дитини як би саме по собі інструмент пізнання.  Борис Нікітін розробив цілий ряд розвиваючих  інтелектуальних ігор будь-якого віку. Жодна програма навчання дитині не нав´язує. Дитина поринає у світ  гри, у якому сама вільно вибирає сферу діяльності. Як правило, спочатку потрібне активна участь дорослих, але потім малюк може займатися самостійно. Головна особливість ігор, що граючись діти переходять від простого до складного самі того не зауважуючи, отримуючи задоволення від  розумової діяльності, думати, мучитись, але обов’язково домогтися розв’язку.

В розвиваючих іграх Нікітіна вдалося об’єднати один з основних принципів навчання - від простого до складного - з дуже важливою умовою творчої діяльності - робити все самостійно.

Основні принципи методики:

 Воля творчості дітей у заняттях. Ніяких спеціальних тренувань, зарядок, уроків. Діти займаються скільки хочуть, сполучаючи спорт із усіма іншими видами діяльності.

 Легкий одяг і спортивна обстановка у кімнаті: спортивні снаряди входять у повсякденне життя із самого раннього дитинства, стають для них природним середовищем перебування, нарівні з меблями й іншими домашніми речами

 Батьківська небайдужість до того, що і як у малят виходить, участь дорослих у дитячих іграх, змаганнях, та й взагалі - у самому житті дітей.

Важливо:

Ніколи не варто робити за маля те, із чим він здатний упоратися сам, і не вирішувати за нього те, що він може вирішити самостійно. У будь-яких заняттях дітей дорослі повинні намагатися заохочувати творчість, не нав’язуючи своїх думок, і не кваплячись обов’язково запобігти помилці або відразу вказати на неї. А у випадку невдачі - не дорікати й не соромити дитини. Зате успіх потрібно відзначати обов’язково й не скупитися на похвалу. Головне, щоб дорослі ніколи не залишалися байдужими до того, що і як роблять хлопці, що в них виходить.

У центрі «Snail» працюють групи раннього розвитку дитини, програми занять яких розроблені з використанням різних методик. Одна з них методика Нікітіних, використовуються рамки, вкладки, «унікуби», для кращого засвоєння логічних та математичних азів. Можливі групові та індивідуальні заняття з професійними педагогами, які готові передати Вашому малюкові свої знання та досвід.

Розвиваємо Разом Великих геніїв Великого життя!!!


Інформативні джерела: 


  • www.metodikinz.ru
  • Ганна Єрмакова (Нікітіна) журнал "Мама й маля", №1, 2005.

Приклади розроблених Борисом Нікітіним розвиваючих ігор, знайдете на нашому сайті, розділ «Книги для Батьків» та у книзі, що так і називається - "Інтелектуальні ігри ".


Наші контакти:

096 416 00 74

063 838 33 13