Психологічна готовність дитини до шкільного навчання: опитувальник для батьків , Цікаві статті , Центр розвитку дитини Snail

Психологічна готовність дітей до шкільного навчання (опитувальник для батьків)

 

МЕТОДИКА ДЛЯ САМОДІАГНОСТИКИ

Оцінка розвитку пізнання

1.           Чи володіє дитина основними поняттями, наприклад: правий – лівий, великий – малий, у – з?

2.           Чи здатна зрозуміти найпростіші випадки класифікації, наприклад: речі, що можуть котитися, і речі, що котитися не можуть?

3.           Чи може малюк угадати кінцівку нехитрої історії?

4.           Чи може дитина втримати в пам’яті і виконати як мінімум три вказівки?

5.           Чи може дитина назвати більшість великих та малих літер алфавіту?

Оцінка базового досвіду дитини

6.           Чи доводилось дитині супроводжувати Вас на пошту, в ощадкасу, у магазин?

7.           Чи був малюк у бібліотеці?

8.           Чи доводилося дитині бувати в селі, в зоопарку, у музеї?

9.           Чи була у Вас можливість регулярно читати малюкові чи розповідати йому історії?

10.      Чи виявляє дитина підвищений інтерес до чого-небудь, є у неї хобі?

Оцінка мовного розвитку

11.      Чи може дитина назвати й позначити основні навколишні предмети?

12.      Чи легко дитині відповідати на запитання дорослих?

13.      Чи може дитина пояснити, для чого служать різні речі: щітка, пилосос, холодильник?

14.      Чи може дитина пояснити, де розташовані предмети: на столі, під столом?

15.      Чи в змозі малюк розповісти історію, описати будь-який випадок, що відбувався з ним?

16.      Чи чітко дитина вимовляє слова?

17.      Чи правильна її мова з точки зору граматики?

18.      Чи здатна дитина брати участь у загальній розмові, розіграти будь-яку ситуацію чи грати в домашньому спектаклі?

Оцінка рівня емоційного розвитку

19.       Чи виглядає дитина веселою (удома і серед товаришів)?

20.      Чи сформувався в дитини образ себе як людини, що може багато чого здійснити?

21.      Чи легко малюку «переключатися» при змінах у звичайному розпорядку дня, перейти до рішення нової задачі?

22.      Чи здатна дитина працювати самостійно, змагатися у виконанні завдання з іншими дітьми?

Оцінка вміння спілкування

23.      Чи включається малюк у гру інших дітей, чи ділиться з ними?

24.      Чи дотримується він черговості, коли цього вимагає ситуація?

25.      Чи здатна дитина слухати інших не перебиваючи?

Оцінка фізичного розвитку

26.      Чи добре дитина чує?

27.      Чи добре вона бачить?

28.      Чи здатна вона посидіти спокійно протягом деякого часу?

29.      Чи розвинута в неї координація моторних навичок, наприклад, чи може вона грати м’ячем, стрибати, спускатися й підніматися сходами?

30.      Чи виглядає дитина бадьорою і захопленою?

31.      Чи виглядає дитина здоровою, ситою і свіжою?

Зорове розрізнення

32.      Чи може дитина ідентифікувати схожі й несхожі форми? Наприклад, знайти картинку, несхожу на інші?

33.      Чи може дитина розрізняти букви і короткі слова, наприклад б – п, пік – рік?

Зорова пам'ять

34.      Чи може дитина помітити відсутність картинки, якщо її спочатку показати серію з трьох картинок, а потім забрати одну?

35.      Чи знає дитина своє власне ім’я, прізвище та адресу?

Зорове сприйняття

36.      Чи здатна дитина розкласти одну за одною (у заданій послідовності) серію картинок?

37.      Чи розуміє дитина, що читати потрібно зліва на право?

38.      Чи може вона самостійно, без сторонньої допомоги скласти головоломку з 15 елементів?

39.      Чи може малюк інтерпретувати картинку: сформувати головну думку, простежити зв’язки?

Рівень слухових здібностей

40.      Чи може дитина римувати слова?

41.      Чи може вона розрізняти слова на різні звуки, наприклад, ліс/ніс?

42.      Чи може дитина повторити за дорослим кілька слів чи цифр?

43.      Чи здатна дитина переказати історію, зберігши основну думку в послідовності дій?

44.      Чи виникає в дитини бажання подивитися книги самостійно?

45.      Чи уважно і чи із задоволенням вона слухає, коли їй читають уголос?

46.      Чи ставить дитина запитання про слова?

 

На закінчення правдиво і щиро дайте відповідь на наступні запитання, що допоможуть Вам оцінити взаємини з дитиною.

1.           Чи подобається Вам Ваше маля?

2.           Чи слухаєте Ви, що говорить дитина?

3.           Чи дивитеся Ви на маля, коли воно говорить?

4.           Чи намагаєтеся Ви створити в дитини відчуття значимості того, про що вона говорить?

5.           Чи виправляєте Ви мову маляти?

6.           Чи дозволяєте Ви дитині робити помилки?

7.           Чи хвалите Ви маля, чи обіймаєте Ви його?

8.           Чи смієтеся Ви разом із ним?

9.           Чи відводите Ви годину для читання дитині і для розмов із нею?

10.      Чи граєте Ви з малям у які-небудь ігри?

11.      Чи заохочуєте Ви інтереси і захоплення дитини?

12.      Чи є в маляти хоча б одна-дві власні книги?

13.      Чи є в дитини вдома місце (наприклад, полиця), що відведене тільки їй?

14.      Чи намагаєтесь Ви подати маляті приклад, читаючи газети, журнали, книги?

15.      Чи обговорюєте Ви з родиною і з дитиною що-небудь цікаве з прочитаного Вами?

16.      Чи намагаєтеся Ви сказати все за маля, перш, ніж воно встигне дати відповідь самостійно?

17.      Чи дивитеся Ви телевізор разом із дитиною?

18.      Чи ставите Ви маляті запитання про зміст побаченого по телевізору?

19.      Чи обмежуєте Ви можливість дитини дивитися телевізор?

20.      Чи є в дитини можливість виявити «міць своїх м’язів» в іграх, м’яти глину і т. п., щоб вилити свої почуття в рамках загальноприйнятої поведінки?

21.      Чи намагаєтеся Ви ходити з малям на прогулянки?

22.      Чи збираєтеся Ви зводити дитину в театр, у зоопарк, у музей?

 

За кожну відповідь «майже завжди» нараховуйте собі 4 бали

«іноді» - 2 бали,

«ніколи» - 0 балі.

Отримані бали складіть. Якщо сума 88 балів – чудово! 44 бали – непогано, менше 22 балів – варто замислитися.

Наші контакти:

096 416 00 74;  063 838 33 13



Залишити коментар